Приватизація житлового фонду в Україні призвела до появи власників житла з утриманським ставленням до свого майна. Впровадження заходів з реформування у житлово-комунальній сфері виявляє деякі проблеми, одна з яких — проведення приватизації державного та комунального житлового фонду без створення відповідної правової концепції управління приватизованим житлом, вироблення стратегії фінансування капітального ремонту житла, тощо. Як наслідок – власниками квартир здебільшого стали особи, не готові нести тягар утримання житла, що є обов’язковим атрибутом будь-якої власності. Безоплатно отримавши житло, вони перебувають у стані очікування фінансової допомоги з боку держави або міської влади на його утримання, у тому числі, проведення капітального ремонту свого будинку.
Через недостатнє фінансування за останні роки значно погіршився стан наявного житлового фонду. В місті не проводяться комплексні капітальні ремонти внутрішньобудинкових мереж водо-, теплопостачання та водовідведення .
Капітальний ремонт житлового фонду фінансується з місцевого бюджету. Але у зв’язку з його обмеженістю сума коштів, яка щорічно виділяється на капітальний ремонт житлового фонду, недостатня для того, щоб утримувати будинки і внутрішньобудинкові мережі у технічно справному стані.
З часом інженерні мережі міста зношуються та потребують заміни. Але велику роль у тому, як працюють комунікації, відіграє негативне ставлення до них мешканців житлових будинків.
В будинках, які обслуговує комунальне підприємство «Житлово — експлуатаційне об’єднання», кожного дня проводяться огляди підвалів житлових будинків. Під час перевірки слюсарі- сантехніки звертають увагу на декілька речей:
- підтримують в робочому стані внутрішньобудинкові системи опалення та ВК (водопостачання та каналізації), включаючи під’їзди, сміттєві приміщення;
- всі приміщення, в які вхід іншим працівникам заборонено, утримуються в чистоті і порядку;
- після закінчення опалювального періоду проводиться ревізія системи, її поточний ремонт, консервація на час простою, а перед новим сезоном опалення запускається;
- стеження за справністю системи каналізації: усунення засмічення труб, проведення ремонтів;
- те ж, щодо водопроводу;
- підтримання в робочому стані запірної арматури — крани, засувки та ін .;
- за викликами мешканців виконувати ремонти сантехнічних приладів, їх профілактику.